3e8192cfa17d8f6610e37cf97fb8b6cb86bc1b82dd62916de7b197bcf5aad6ff

به ایکس پارسی خوش آمدید

آشنایی با ۵ کشور اصلی حامی بلاک چین

آشنایی با ۵ کشور اصلی حامی بلاک چین

مدیر سایت

01 بهمن 1397 08:33



همیشه وقتی پای دولت‌ها و حکومت‌ها به مسئله‌ای باز می‌شود باید آن مسئله را بسیار جدی تلقی کرد.

از اواخر سال ۲۰۱۷ که ارزهای دیجیتالی روزهای بسیار خوبی را سپری کردند و در کانون توجهات قرار گرفتند، سؤال اصلی در ارتباط با ارزهای دیجیتال از اینکه «آیا اصلاً موفق می‌شوند یا نه؟» به «چه زمانی موفقیت آنها فرا خواهد رسید؟» تبدیل شد.

از طرفی به نظر می‌رسد که سال ۲۰۱۸، سال آماده‌سازی ارزهای دیجیتالی باشد. شرکت‌های بزرگی همچون آمازون و فیس‌بوک، هر دو به فکر ورود به این عرصه افتاده‌اند. آمازون با معرفی و عرضه AWS و فیس‌بوک با ایجاد تیمی در درون ساختار خود در حال تحقیق پیرامون بلاک چین و موارد استفاده‌ آن در حوزه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های مرتبط هستند.

از طرف دیگر هرگاه، چنین شرکت‌های بزرگی به سمت یک فناوری کشیده می‌شوند، باید به دنبال منطق رفتار آنها گشت. اما وقتی صحبت از دولت‌ها به میان می‌آید، آنجاست که باید تمرکز خود را معطوف به آن موضوع نمود.

در ادامه قصد داریم تا با تشریح چند پروژه بلاک چینی که توسط دولت‌ها پشتیبانی می‌شوند، پنج کشور حامی فناوری بلاک چین را معرفی کنیم:

یک: ایالات‌متحده

درحالی‌که ایالات‌متحده بدون شک از قافله عقب‌افتاده، اما به نقل از وب‌سایت «کوین تلگراف»، وزارت خزانه‌داری این کشور در حال حاضر بر روی برنامه‌ای آزمایشی در ارتباط با امکان به کارگیری فناوری بلاک چین در مدیریت زنجیره‌های تأمین کالا، کار می‌کند.

آشنایی با 5 کشور اصلی حامی بلاک چین

بخش فناوری‌های نوظهور شهروندی اداره خدمات همگانی آمریکا یک برنامه بلاک چین از سوی دولت فدرال راه‌اندازی کرده است که به سازمان‌های فدرال و کسب‌وکارهای آمریکایی این امکان را می‌دهد تا فناوری بلاک چین را به‌منظور استفاده در ساختارهای فدرالی و دولتی و همچنین کارکردهای بالقوه آن در این ساختارها، بررسی نماید.

دو: اسپانیا

در حال حاضر، اسپانیا کارهای بسیار جالبی در فضای بلاک چین انجام می‌دهد.

آشنایی با 5 کشور اصلی حامی بلاک چین

به نقل از کوین تلگراف، گروه بین‌المللی بانکداری اسپانیایی بانکو بیلبائو (BBVA)، دومین بانک بزرگ در اسپانیا از نقطه‌نظر سرمایه و دارایی، در حال حاضر بیشترین استفاده از تکنولوژی بلاک چین را در میان دیگر بانک‌های جهان دارد. این در حالی است که صادر کردن مجوز بیش از هفتاد و پنج میلیون یورو از وام‌های این بانک به‌واسطه بلاک چین صورت می‌گیرند. در ادامه این خبر آمده است که، ۳۰ام ماه می، کنگره اسپانیا به‌اتفاق آرا پیش‌نویس لایحه‌ای را تصویب کرد که به وسیله آن آئین نامه‌های مرتبط با فناوری‌های بلاک چین و ارزهای دیجیتال در این کشور قانون‌گذاری شوند.

به‌علاوه دولت اسپانیا پیش‌تر از استارت آپ هایی نظیر «نویبریشن» (Navibration) حمایت کرده است. این استارت آپ به دنبال ایجادی پلتفرمی از یک شبکه اجتماعی است که قصد دارد تورهایی مبتنی بر راهنمایی صوتی راه اندازی نماید. به وسیله این پلتفرم، نویسندگان، مترجمین، سخنرانان، مسافران و منتقدین و … می‌توانند اقدام به تولید محتوا بر روی آن نمایند و کاربران نیز می‌توانند تورهای ایجاد شده را خریداری کنند.

سه: چین

می‌توان گفت که واکنش‌های ضدونقیض زیادی در ارتباط با چین وجود دارد. این واکنش‌ها گاها بسیار گرم بوده و گاها به تلخی از آنها یادشده است.

آشنایی با 5 کشور اصلی حامی بلاک چین

تا به اینجا دیدگاه این کشور نسبت به ICOها و ارزهای دیجیتالی بسیار سخت‌گیرانه بوده است. اما بر اساس اخبار سایت کوین تلگراف، یکی از شهرهای چین در حال سرمایه گذاری‌ یک میلیارد دلاری بر طرحی است که هدف آن حمایت از کسب و کارهای مبتنی بر بلاک چین است. فرماندار بخش «جیان بنگ» در شهر «نانجینگ» اعلام کرد که چیزی در حدود ۱.۴ میلیارد دلار سرمایه برای بهره‌مندی از فناوری بلاک چین اختصاص‌یافته است. این در حالی است که شهرهای دیگر چین نظیر «هانگزو» و «شنژن»، به ترتیب ۱.۶ میلیارد و ۸۰ میلیون را به توسعه فناوری‌های بلاک چینی تخصیص داده‌اند.

بیشتر بخوانید: از ایران تا لبنان، جایگاه بلاک چین و وضعیت قانونی ارزهای دیجیتال در خاورمیانه چیست؟

مشخصاً چین از ارزش بی اندازه فناوری بلاک چین برای شرکت‌ها و کسب‌وکارهای این کشور آگاه است و در حال حاضر، به دنبال یافتن راهی است که بتواند از این فناوری بیشترین استفاده را ببرد.

چهار: ژاپن

ژاپن همواره یکی از حامیان و مشوقان اصلی ارزهای دیجیتال و مزایایی است که این فناوری به همراه دارد.

آشنایی با 5 کشور اصلی حامی بلاک چین

با استناد به کوین‌ تلگراف، این کشور پس‌ از آنکه بیت کوین را قانونی دانست، رشد عظیمی در بخش بلاک چین تجربه کرد. در همین راستا، مسئولین شهر توکیو اقدام به برپایی برنامه‌ای با عنوان «کمپ کسب‌وکارهای مبتنی بر بلاک چین توکیو» نمودند. این برنامه که برای مدت دو ماه پیش بینی شده است، در نظر دارد تا ابداعات شخصی در این زمینه را به دنیا معرفی نماید. از دیگر اهداف این برنامه می‌توان به معرفی مزایای های بالقوه بلاک چین در بهبود شرایط زندگی در توکیو اشاره نمود. به‌علاوه بهره‌مندی از بلاک چین در رابطه با افزایش بهره‌وری اقتصادی بلاک چین در توکیو نیز از دیگر اهداف این برنامه اعلام‌شده است.

پنج: استرالیا

استرالیا را می‌توان ازجمله قدیمی‌ترین حامیان بلاک چین در سطح دنیا دانست.

آشنایی با 5 کشور اصلی حامی بلاک چین

بر اساس سایت کریپتووست در این‌باره، دولت فدرال استرالیا به‌منظور بالا بردن رقابت در تولید شکر، قصد استفاده از بلاک چین را دارد. ائتلاف «مالکوم تورنبول»، نخست‌وزیر استاریلا، همواره از برنامه پایدار پروژه شکر حمایت کرده است. این برنامه «کوئینزلند» را که منطقه اصلی صادرات شکر در استرالیاست، هدف قرار داده است.

بیشتر بخوانید: بررسی ارزهای رمزگذاری‌شده در بستر بلاک‌چین و رویکرد کشورهای مختلف در خصوص چهارچوب‌های نظارتی

به‌علاوه بنا بر گزارش «اسمارت کمپانی»، ده شرکت حوزه بلاک چین در استرالیا، میلیون‌ها دلار سرمایه را صرف تحقیق و توسعه انگیزه‌های خود در این حوزه کرده‌اند. «کوین لترال» نیز نوشته است که نشانه‌هایی وجود دارد که استرالیا در حال تبدیل شدن به یکی از رهبران فضای بلاک چین دنیا است.

برگرفته از https://arzdigital.com/5-governments-backing-blockchain-projects/

نظرات (0)

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید.
ورود | ثبت نام

خدمات پرداخت ایکس پارسی به هیچ عنوان به سایت های خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران اعم از سایت های شرطبندی , قمار و سایت های مشابه خدمات ارائه نمی دهد.لطفا ثبت نام و سوال نفرمائید.