3e8192cfa17d8f6610e37cf97fb8b6cb86bc1b82dd62916de7b197bcf5aad6ff

به ایکس پارسی خوش آمدید

توسعه‌دهندگان اتریوم کلاسیک حمله ۵۱ درصد به این ارز را تکذیب کردند!

توسعه‌دهندگان اتریوم کلاسیک حمله ۵۱ درصد به این ارز را تکذیب کردند!

مدیر سایت

11 دی 1397 16:18



توسعه‌دهندگان اتریوم کلاسیک (ETC) در تاریخ هفتم ژانویه، به‌وسیله ارسال توییتی در پاسخ به شایعات مربوط به حمله ۵۱ درصدی، اعلام کردند که ظاهراً یکی از استخرهای استخراج، بیش از ۵۰ درصد از هش‌ریت این شبکه را در اختیار گرفته است که صرفاً منجر به پدیده سلفیش ماینینگ (selfish mining) یا استخراج خودخواهانه شده است.سلفیش ماینینگ به عملیاتی گفته می‌شود که طی آن برخی از استخرهای ماینینگ، سود خود را به‌صورت ناعادلانه‌ای افزایش می‌دهند. همچنین توسعه‌دهندگان (ETC) در همان توییت به‌صراحت بیان کرده‌اند که اتحاد برخی از ماینرها برای ادغام هش‌ریت را نمی‌توان به‌عنوان یک حمله ۵۱ درصدی درنظر گرفت و تاکنون، هیچ موردی از دوبار خرج کردن (double spending) در شبکه اتریوم کلاسیک، یافت نشده است.این پست توییتری، علت بالقوه رویدادهای اخیر مربوط به ماینینگ ETC و افزایش هش‌ریت شبکه را به تست ماینرهای جدید شرکت لینژی (Linzhi) نسبت داد. شرکت لینژی، تولیدکننده «مدارهای مجتمع با کاربرد خاص» یا ای‌سیک (ASIC) است و ماینر جدید تولید شده توسط این شرکت، توان ۱,۴۰۰ مگاهش در الگوریتم ethash را ارائه می‌دهد.

از سوی دیگر امروز، صرافی بزرگ آمریکایی کوین‌بیس (Coinbase) پستی در وبلاگ خود منتشر کرد که با ارائه شواهدی، نشان می‌دهد که در تاریخ پنجم ژانویه، تغییرات عمده‌ای در بلاک چین اتریوم کلاسیک روی داده است که این تغییرات شامل عملیات دوبار خرج کردن نیز می‌شود. در همین راستا، این صرافی اقدام به مسدودسازی عملیات واریز و برداشت حساب‌های مربوط به ETC کرده است که تا زمان نگارش این خبر، این محدودیت‌ها کماکان برقرار هستند.

علاوه بر آن، صرافی کوین‌بیس در پست مذکور خاطرنشان کرد که ۸ مورد دیگر از تغییرات عمده در بلاک چین ETC که منجر به دوبار خرج کردن به میزان ETC 88,500 (معادل تقریبی ۴۴۵,۱۵۵ دلار) شده است را یافته است. این صرافی همچنین اذعان داشت که این مقدار، هدف این عملیات دوبار خرج کردن نبوده و هیچ مبلغی مفقود نشده است.

سازماندهی مجدد زنجیره (Chain reorganization) وضعیتی است که یک ماینر یا استخر ماینینگ، منابع محاسباتی بیشتری نسبت به باقی شبکه را تصاحب می‌کند. سپس ماینر غالب، می‌تواند به‌وسیله انتخاب بلوک دلخواه قبلی و تغییر تاریخچه آن بلوک و توسعه آن، تاریخچه جدیدی از تراکنش‌ها را بر روی شبکه تعریف کند.

در ماه نوامبر، خدمات کیف پول کوین‌بیس پشتیبانی از ارز ETC را آغاز نموده و امکان مشاهده موجودی، ارسال و دریافت آن را برای کاربران این صرافی فراهم نمود. کوین‌بیس برای اولین بار در ماه ژوئن سال ۲۰۱۸، اعلام کرد که از این ارز پشتیبانی خواهد کرد و این خبر منجر به افزایش ناگهانی و موقتی قیمت این ارز شد.

نظرات (0)

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید.
ورود | ثبت نام

خدمات پرداخت ایکس پارسی به هیچ عنوان به سایت های خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران اعم از سایت های شرطبندی , قمار و سایت های مشابه خدمات ارائه نمی دهد.لطفا ثبت نام و سوال نفرمائید.