3e8192cfa17d8f6610e37cf97fb8b6cb86bc1b82dd62916de7b197bcf5aad6ff

به ایکس پارسی خوش آمدید

کوین‌ماین وان: دستگاه جدید استخراج ارز دیجیتال در خانه

کوین‌ماین وان: دستگاه جدید استخراج ارز دیجیتال در خانه

مدیر سایت

19 دی 1397 14:55



 

استارتاپ کوین‌ماین (Coinmine) به تازگی یک دستگاه ویژه ماینینگ رمزارزها در خانه را طراحی کرده است. این دستگاه قادر به استخراج اتریوم، اتریوم کلاسیک، مونرو و زی کش است، ولی فعلا نمی‌تواند بیت کوین استخراج کند. این دستگاه ۷۹۹ دلار قیمت دارد.

این دستگاه کوین‌ماین وان (Coinmine One) نام دارد و با استفاده از آن، دیگر نیازی به طی کردن فرآیندهای پیچیده برای استخراج ارز دیجیتال نخواهیم داشت. در واقع به جای ایجاد دستی یک ریگ ماینینگ با کارت گرافیک، دانلود نرم افزار و تنظیم کیف پول، کافی است این دستگاه را به برق و سپس وای-فای متصل کرده و سکه‌ای که قصد استخراجش دارید را از طریق اپلیکیشن گوشی هوشمندتان انتخاب کنید.

کوین‌ماین وان: دستگاه جدید استخراج ارز دیجیتال در خانه

با وجود اینکه عملکرد این دستگاه فعلا به اتریوم، اتریوم کلاسیک، مونرو و زی کش محدود است، اما در به‌روزرسانی‌های بعدی قرار است امکان استخراج چندین ارز دیجیتال دیگر نظیر گرین (Grin)، دفینیتی (Dfinity)، فایل‌کوین (Filecoin) و بیت‌ کوین لایتنینگ (Bitcoin lightening) نیز فراهم شود.

دستگاه کوین‌ماین وان کوچک‌تر و کم‌سروصداتر از ریگ‌های ماینینگ مشابه و ویژه کار در خانه هستند. این دستگاه به اندازه یک کنسول بازی اکس‌باکس یا پلی‌استیشن است. طراحی آن بسیار کاربرپسند بوده و نیازی به هیچ نوع تنظیم خاصی ندارد. همه کارها از طریق یک اپلیکیشن ویژه گوشی هوشمند قابل کنترل است. از همه مهم‌تر اینکه صدای تولیدی از آن مزاحمتی برای آسایش افراد در خانه ایجاد نمی‌کند.

کوین‌ماین وان: دستگاه جدید استخراج ارز دیجیتال در خانه

کوین‌ماین وان دارای یک پوشش شفاف است که شبیه به یک کیس کوچک رایانه به نظر می‌رسد. سیستم عامل آن نیز ماین‌اواس (MineOS) نام دارد که به صورت خودکار به‌روزرسانی می‌شود. بر اساس اعلام شرکت سازنده، مصرف این دستگاه نیز بسیار پایین بوده و حدود ۱۲۰ وات است.

یکی از اصلی‌ترین موانع پیش روی افراد معمولی برای استخراج ارز دیجیتال، پیچیده بودن فرآیندهای آماده‌سازی و استفاده از تجهیزات مربوطه است. فربد نیوی (هم‌بنیانگذار و مدیرعامل کوین‌ماین) می‌گوید این دستگاه با هدف حل این مساله طراحی و عرضه شده است. او می‌؛وید: «صنعت رمزنگاری به نامتمرکزسازی اطلاعات می‌پردازد و برای این کار نیاز به رایانش نامتمرکز داریم. هر قدر بیشتر بتوانیم از فرآیند نامتمرکزسازی حمایت کنیم، افراد بیشتری می‌توانند در فرآیند نامتمرکزسازی شرکت کنند و در نهایت، ارزهای دیجیتال نیز امن‌تر، قدرتمند‌تر، قابل اتکاتر و ارزشمندتر خواهند شد.»

نیوی بر این باور است که تاثیر شرکت کوین‌ماین بر دنیای رمزارزها نظیر تاثیر اپل بر صنعت رایانه‌های رومیزی است. او می‌گوید: «دوره کنونی همانند دوره‌ای است که رایانه‌های اپل تازه وارد بازار شده بود. این رایانه‌ها، اتصال به اینترنت را ساده می‌کردند. در واقع دیگر نیازی به داشتن اطلاعات فنی زیاد برای اتصال به اینترنت نبود.»

توان پردازشی این دستگاه برای استخراج اتریوم برابر با ۲۹ مگاهش در ثانیه، ۹۰۰ هش برای استخراج مونرو و ۳۲۰ سولوشن در ثانیه برای استخراج زی کش است. به کلامی دیگر اگر این دستگاه یک سال روشن باشد قادر به استخراج یک اتر، سه مونرو و نیم زی کش خواهد بود.

نظرات (0)

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری خود شوید.
ورود | ثبت نام

خدمات پرداخت ایکس پارسی به هیچ عنوان به سایت های خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران اعم از سایت های شرطبندی , قمار و سایت های مشابه خدمات ارائه نمی دهد.لطفا ثبت نام و سوال نفرمائید.